Annonsørinnhold

Halvor er frelst

Halvor Bakke går aldri en dag uten solkrem fra QKorean Cosmetics. – Den er organisk, har kjølende effekt og utsetter aldring og rynker.

Vision care, Interior design, Glasses, Smile, Plant, Light, Lighting, Wood, Table, Tree

Halvor er frelst

Halvor Bakke går aldri en dag uten solkrem fra QKorean Cosmetics. – Den er organisk, har kjølende effekt og utsetter aldring og rynker.

Du har kanskje fått med deg at koreanske hudpleieprodukter, eller såkalt K-beauty, er blitt veldig populært i Norge den siste tiden?

Det er også grunnen til at et norsk ektepar har etablert QKorean Cosmetics og er eneleverandør i Skandinavia av produkter fra koreanske ElishaCoy og Tovegan.

– Nå nærmer det seg sommersesong, og vi vil derfor gjerne trekke fram våre veganske solkremer. De er blitt så populære hos oss at vi nesten ikke rekker å fylle på lageret. Og de er blant Halvor Bakkes absolutte favoritter, smiler Alexandra Matei Amundsen.

Halvor Bakke er blitt en viktig ambassadør for QKorean Cosmetics og har vært med på å framsnakke produktene de siste tre årene.

– Han er spesielt glad i solkremen Shield Sun Gel. Uansett hvor han er; på hytta, i Sør-Afrika, hjemme eller i leiligheten i Palma, så er dette et produkt han alltid har med seg. Han sier det gir ham både fuktighet og glød i huden, forteller Alexandra.

QKorean Cosmetics drives av ekteparet Alexandra Matei Amundsen og Robin Amundsen (t.h.). De har de siste tre årene hatt et samarbeid med Halvor Bakke (t.v), som er stor fan av produktene. Her med manager Julian Bjørnerem i midten.

Hør hva Halvor Bakke selv sier om solkremen i videoen under. Husk lyd!

Solkremen som Halvor bruker er 100 prosent vegansk og den passer alle hudtyper, for eksempel tørr, fet, acnehud og irritert hud, forteller Alexandra.

– Den er også veldig populær blant folk som jobber eller trener utendørs, fordi den ikke renner ned i øynene når du svetter, forklarer hun videre.

Solkremen etterlater ingen hvite striper, men smelter inn i huden som en fuktighetskrem.

– Den inneholder faktisk 68 prosent fuktighetsessens og forhindrer dermed tap av fukt, sier Alexandra.

Solkrem fra QKorean kommer i tre varianter: Mild Sun Cream, Shield Sun Gel og Moisture Sun Essence.

Alle kremene har solfaktor 50 og er solkrem beregnet på ansikt.

Denne solkremen smelter inn i huden og gir den fuktighet og glød.

Alexandra og ektemannen Robin står bak QKorean Cosmetics. De bor i Manger utenfor Bergen sammen med tre små barn, og etablerte bedriften sin under pandemien.

– Vi sikret oss rettighetene som eneleverandør i Skandinavia på de merkene vi fører og som vi mener er av ypperste klasse innen koreansk hudpleie og kosmetikk, forteller Alexandra.

Salget tok raskt av. Fra å ha drevet bedriften i fra sitt eget hjem i starten i 2021, har paret nå eget kontor, stort lager – og har sendt i vei titusenvis av pakker til fornøyde kunder rundt om i landet.

– For tiden er vi i gang med å lansere QKorean Cosmetics i Sverige, og mot slutten av året lanserer vi i Danmark, kan Alexandra fortelle.

Flash photography, Performing arts, Entertainment

FAMILIEBEDRIFT MED STOR SUKSESS

Alexandra Matei Amundsen og Robin Amundsen jobber i dag fulltid i bedriften QKorean Cosmetics. De har tre døtre sammen.

– Målet vårt har alltid vært det samme hele veien: Å inspirere og hjelpe flest mulige til å være tilfreds med egen hud, smiler Alexandra.

Både gjennom en hudpleieguide på nettsiden, gjennom egne kanaler i sosiale media og ikke minst; direkte via kundeservice, er ekteparet svært opptatt av å hjelpe hver enkelt med å finne produkter til sin hudtype.

– Vi har ca. 80 produkter totalt og kjenner dem alle svært godt. Det gjør at vi kan hjelpe kunder som kontakter oss én til én, forklarer Alexandra.

Og at den personlige kundeservicen lønner seg, har de fått erfare gjennom svært gode tilbakemeldinger i sosiale kanaler, Trustpilot og Google:

Font

Visste du at solkremene fra QKorean kan brukes av alle hudtyper og i alle aldre?

Kremen både beskytter huden og gir fuktighet. Dermed slår du to fluer i én smekk med å alltid ha den med deg.

Kvinner fra Sør-Korea har i lang tid vært over gjennomsnittet opptatt av hud- og skjønnhetspleie. Det har ført til koreanske produkter av svært god og høy kvalitet.

– Norske apotekere har uttalt at koreansk hudpleie ligger 18 år foran Vesten, forteller Alexandra.

Én av de største forskjellene mellom koreansk og vestlig hudpleie, er at koreanske kvinner er mye mer opptatt av forebygging enn det vestlige kvinner er. I Sør-Korea er hudpleie en livsstil der man tar bevisste valg om å velge skånsomme, naturlige og fuktighetsgivende produkter.

– Hudpleiesortimentet vårt i QKorean har en unik formula som kombinerer planteekstrakter og naturlige ingredienser, og produktene er nøye testet og videreutviklet for å bli optimale for huden. Vårt merke ElishaCoy har for eksempel brukt 19 år på å utvikle sin hudpleieserie, sier Alexandra.

Populært med koreansk hudpleie

Natural landscape, Cloud, Atmosphere, Sky, Liquid, Orange, Sunlight, Sunset, Sunrise, Plant

Tovegan er en mist med solfaktor 50 som knapt er blitt lansert, men som likevel selges ut raskt fra lagrene til QKorean Cosmetics.

Selv bruker hun og hele familien solbeskyttelse fra QKorean hver eneste dag.

– Våre tre barn brukte solkrem selv på vinters tid. Da fungerte den nemlig helt nydelig som kuldekrem. Ungene fikk aldri røde kinn eller flassete hud, fordi solkremen beskyttet huden og ga den fuktighet, forteller Alexandra.

Hun håper nå at enda flere nordmenn får øynene opp for produktene og at hun kan hjelpe flere med å bli glad i egen hud.

– Bare kontakt oss hvis du lurer på noe i forbindelse med din hudtype. Vi hjelper deg gjerne!

NYTT PRODUKT FOR SOLBESKYTTELSE

QKorean sitt nyeste tilskudd innen solbeskyttelse er en hudspray fra Tovegan. Den har solfaktor 50 og kan sprayes utenpå andre hudpleieprodukter eller sminke – uten at solbeskyttelsen gir mindre virkning.

– Denne har tatt helt av og er så populær at den rives allerede ut av hyllene våre allerede, forteller Alexandra.

VIL DU VITE MER OM QKOREAN COSMETICS?

OM DENNE ARTIKKELEN

Innholdet i denne artikkelen er ikke laget av redaksjonen, men av Trønder-Avisas markedsavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Dersom du opplever at denne eller andre annonser fra oss ikke er tydelig merket, gi oss gjerne beskjed.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

Rectangle